Jeg blev i dag ringen op af Skousen, som havde modtaget vores underskrift på leverance af en emhætte og en induktionsplade. Vi har købt de 2 dele ved Skousen, da det krævede lidt ekstra at få monteret og gik med til at betale lidt ekstra for det.
Montering skulle så være med i prisen – så længe vi valgte de produkter de havde på listen, men da de havde haft tilbud på den induktionspladen og emhætten ikke var på listen over “godkendte” hårde hvidevarer, blev der påskrevet et tillæg på 2x600kr.
Et tillæg der ikke var der, da de gav det samlede tilbud vi takkede nej til? Så alt eller bliv straffet – samme princip som med deres HTH samarbejdspartner.
Skousen kan nu ikke montere emhætten til de 600kr – som er det der er angivet som beløb for installation i kontrakten, Vi har loft i kip, men emhætten kommer til at være midt hvor taget går i kip – så det vil kræve en tilpasning af emhætten, som har en merpris.
Derudover kan det være at røret til emhætten heller ikke er langt nok, så det får også en ekstra omkostning.
Så det med en fast pris på tingene, har jeg meget svært ved at se i skrivende stund. Han brugte lidt som undskyldning at det var fordi vi ikke havde været forbi deres butik.
Han glemmer så lige at han selv havde frasagt at vi kom forbi, da tidsrummet var forbeholdt for andre kunder. Tvivler nu også på det havde gjort en forskel, da tegningerne er de samme og nok ikke noget vi havde skænket en tanke.
Så nu er vi spændt på om hele regnestykket stiger med op imod 2.500. Men en ting er sikkert – det er nok ikke Skousen vi på noget tidspunkt kommer til at handle med frivilligt, såfremt de vil sende os en ekstraregning.
Heldigvis har vi en god dialog med vores sælger i HusCompagniet, som proaktivt gør hvad han kan for at finde en brugbar løsning til os.