HusCompagniet ignorerer indgåede kontraktforhold

HusCompagniet render fortsat fra sit ansvar

Vi har ikke hørt fra HusCompagniet siden den 22. maj 13:46, hvor de henviser til at vi for egen regning kan sætte et køleanlæg op i serverrummet for at komme varmen til livs.

Derudover vil de skjule fejlen med taget, med en zinkindækning, som vil skæmme hele huset!

Da alt tyder på det bliver en kamp – og en aftale ikke er en aftale – har vi nu samlet op på de punkter, hvor HusCompagniet ikke har leveret det, som er bestilt i forhold til kontrakt og tegning. Der er ikke her tale om fejl og mangellisten på de mere end 13 sider – men direkte mangler i forhold til hvad vi har skrevet under på i kontrakten!

HusCompagniet ignorerer fortsat sine kunder!

Nedenstående mail er sendt til HusCompagniet 11. juni – som en opfølgning på en mail fra den 25. maj. Dags dato har vi stadig ikke modtaget svar!

“Kære Kristian,

Som opfølgning min mail 25. maj vil jeg henvise til vedhæftede skriv, samt nedenstående uoverensstemmelser i forhold til kontrakten som ikke er bragt i orden. Nedenstående punkter henviser til dig, da der er tale om afgivelser i forhold til kontrakt og tegninger og ikke i forhold til skader og lignende mangler.

Tag konstruktion

Bestilt uden udhæng med arkitekt tagrende i blank zink. Taget ved stuen følger ikke kanten af huset som på tegningen og som bestilt. HusCompagniet har ikke fremlagt en løsning på dette. Dette er påtalt allerede før levering!

Serverrum

Serverrum har ikke fået ekstra aftræk som på tegningen og temperaturen kan på ingen måde komme i nærheden af det som er beskrevet i kontrakten. ”Det er ikke muligt at få temperaturen under 10 grader uden brug af strømkrævende køling” – hermed må det forventes at der kan leveres en temperatur tæt på de 10 grader. HusCompagniet har ikke fremlagt en løsning på dette. Dette er påtalt allerede før levering! 

Depot

”Det er ikke muligt at få temperaturen under 10 grader uden brug af strømkrævende køling” – hermed må det forventes at der kan leveres en temperatur tæt på de 10 grader.

Emhætte inddækning

Løsningen er en metalkasse omkring røret, hvor der på tegningen fremgår at der skal være en gipskasse – så væg og inddækning går i et.

Gulv

”Ingen metallister med mindre der skiftes materiale på gulv” står der i kontrakten, men gulvet mellem stue og soveværelse er alligevel brudt. Det er forsøgt udbedret, man da gulvet ikke er lagt i et stræk flugter de ikke, hvorved det kun er muligt ved at skifte hele gulvet.

Bryggerskab

Teknikdelen overholder ikke tegningen og fylder ca. 10cm mere end angivet – hvilket har resulteret i at skabet er blevet ca. 10cm mindre end angivet på tegning.

Vi ser frem til at modtage dit svar.”

 

4 thoughts on “HusCompagniet ignorerer indgåede kontraktforhold

  1. Uha jeg føler med jer, når jeg læser jeres forløb med HC igennem. Vi er i gang med at bygge i Randers, og endte med at vælge en lokal håndværker som vi havde hørt meget godt og intet skidt om. Det er projekt med ratebetalinger og nu kan jeg pludselig se alt det negative ved betaling ved nøglefærdigt. Jeg håber I får løst det hele og kommer til at nyde jeres nye hjem.

  2. Hej Alex,
    Tak for din kommentar og for at du følger vores blog. Der er ingen tvivl om at HusCompagniet tager røven på folk ved at levere nøglefærdigt, da det så er køber der skal stævne dem. Der er mange der giver op her, men vi har snakket med flere advokater som har vurderet vores sag, så vi slipper ikke. Vi håber selvfølgelig på at de i indser smutteren så alle kan gå nogenlunde glade fra det – men i form af de ignorerer os, begynder vi at løbe tør for options.
    Vi har fået rigtig mange mails og beskeder, så der er vist ingen tvivl om at der er flere og flere der har læst op på vores historie.
    Så del gerne vores historie – forhåbentlig det kan være med til at de rigtige ved HC i ser at de har nogle brådne kar internt.
    Held og lykke med jeres kommende byggeri.
    Mvh,
    René

  3. Føler med jer og håber I kommer i mål med det hele. Vi kan genkende meget af det I beskriver og vi fik endda udbedret mange fejl i løbet af byggeriet, fordi vi var så heldige at kunne være her hver dag. Vi overtog huset Juni 19 og får skiftet de sidste vinduer i kommende uge Vi har også en dør mod syd som jer, den fandt min mand selv ud af var skæv i bundstykket, så den skal også skiftes, da den binder og der løber vand indDet er også tilfældet med garageportene og idag hvor det stormer og regner, så pibler vandet ned af væggen indvendigt i garagen! Og de var her i denne uge, hvor de konstaterede en manglende fuge mellem mur foroven og stålramme, som de så lavede. Min mand mener selv porten er konstrueret forkert, men det får vi aldrig medhold i! Men det er en ommer!
    Vi har det som jer, vi giver ALDRIG op overfor HC

    • Hej Yrsa,

      Tak for din kommentar og for at du har besøgt vores blog og er ked af at høre jeres historie er meget lig vores.

      Det kræver så meget af en selv – selvom man forventer at man betaler for noget der skal hjælpe en.

      Mvh,
      René

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.