Tilbage i byggerod
Malerne kom kl. 7, hvilket jeg var spændt på om de gjorde da jeg igen ikke har hørt noget som helst om hvem og hvad er kom. Jeg havde selv aftalt med Gulvforum at de skulle komme 7.30, så de kunne gå i gang med at skifte gulvbrædder (for 3. gang).
Igen vandrede malerne lidt rundt på må og få, men havde dog fået listen fra deres mester som vi lavede i sidste uge. Dog blev den ikke fulgt besynderligt godt og jeg måtte forsøge at pege væggene ud vi havde aftalt, da de igen kiggede på de få blå stykker tape vi ikke har taget væk endnu.
Halve arbejdsdage, men hele feriedage!
Ved 10 tiden kom en af malerne til mig og informerede at de kom tilbage mandag – som om det var noget af det mest naturlige og en klar selvfølge.
Hun forklarede at det ikke kunne nå det hele i dag, fordi de havde fri til middag!?
Jeg har så taget en hel dag hjemme, for at et par malere kommer en ½ dag og skal så bruge en hel dag mandag for at de kan arbejde en halv dage mere, da de mente der var 2-3 timers arbejde tilbage?
Her kunne HusCompagniet godt have vist sig på en eller anden vis, men føler vi er efterladt til os selv og alt skal koordineres af os selv. Det er hårdt at stå med et nyt hus, som bliver endevendt gang på gang og jo mere vi har gang i, jo mere kan vi se der er af fejl og mangler.
Ingen koordinering
Igen var der ingen fra HusCompagniet som forsøgte at skabe sig et overblik, så vi kan igen konstatere at malerarbejdet bliver spildt, da der stadig er gerigter der ikke er skiftet og rettet op.
Gulvet skåret igen
Gulvforum var forbi og heldigvis for at jeg tog billeder sidste gang, for den var helt gal. Det er sku utroligt at der ikke er nogen form for respekt for håndværket og man efter lader en så stor fejl skjult under en liste.
Heldigvis var vi forbi dagligt og har forhåbentlig fanget det mest graverende
Jeg aftalte med Gulvforum at han fik skiftet de brædder som ikke nåede ind under listen og fik lavet kanten korrekt. Derudover gik jeg med til at skære kanten op imellem soveværelse og stue som er blevet helt skæv efter det elendige gulvskifte der blev lavet sidst..
Desværre er det ikke lykkedes at få rettet op på samlingen under døren, selvom har forsøgte, så den skal laves om igen
Men kanten mod væggen i stuen er til gengæld lavet efter foreskrifterne nu – må så håbe det samme gør sig gældende med de andre sider, for lige nu har jeg ikke tiltro til ret meget?
Lappeløsning
Vi har købt væggene med filt, men der er nu langt mere sandspartel end filt i de forskellige rum og vi ender med at give op for vi kan ikke leve i rodekasser og flytte rod indtil de finder nogen der kan lave arbejdet ordentligt. Vi påpegede flere gange at maler og filt arbejde ikke var i orden, men det virker næsten som om der bliver spekuleret i at det først udbedres når kunderne er flyttet ind.
En mundtlig aftale er en aftale, eller?
Vi har igen diskuteret med HusCompagniet omkring det manglende aftræk i vores serverrum. Alle mundtlige aftaler er blevet udfordret efterfølgende og denne her ser det ud til at de løber fra.
Vi kan ikke køle rummet til under 10 grader var beskeden da vi skrev under på kontrakten, hvilket er blevet til at vi kan ikke køre da der ikke er køl i anlægget.
Hvis vi bare kan trække varmen ud og holde ca. stue temperatur er det fint, er blevet til at der er det træk der kan være. I det her tilfælde stortset ingen ting.
Udover ovenstående har vi stadig et ødelagt e-poxy gulv, et uønsket udhæng på taget hvor vi har betalt for et stramt udseende, garage porte der har sit eget liv og ikke åbner indefra og har ingen idé om hvordan vi “kommer godt i hus”
Vi har haft mange af de samme problemer især med malerarbejdet. Det ser forfærdeligt dårligt lavet.finishen er bare ikke i orden. Maleren skulle komme og udbedre lidt som han lærling havde lavet, men han valgte så at brænde os af. Havde taget en fridag, forgæves.
Alle de håndværkere, der har været her og udbedre fejl, har ikke respekt for, at det er et privat hjem og vi har betalt mange penge for det. Hver gang skal man gøre rent efter dem og udbedre et eller andet.
Vi er nået dertil, at vi gider ikke have flere håndværkere ind…..
Hej Einer,
Vi har nu haft så mange malerbesøg at alt er malet så mange gang nu at det ikke ser nyt ud mere. Og ja, rengøring og respekt er ikke i højsædet, det kan vi godt være enige om.
Har taget lidt billeder til et nyt indlæg som jeg får lavet i dag eller i morgen, hvor man kan se den manglende afdækning og ekspertise.
Forstår ikke at man ikke har respekt for sit arbejde og uanset hvad kan det ikke være en god forretning at de skal ind igen og igen.
Vi har snart fåët nok, for det bliver næsten værre for hvert besøg vi får for tiden og som du siger skal man have fri hver gang.
Og så skal vi selv følge op og koordinere alt – så hvad man efterhånden får for de mange penge kan jeg godt begynde at have mine tvivl om.
Og HVER dag opdager man nye fejl, som man ved er håbløse at bevise, de også var der ved overtagelsen en mørk novemberdag:-(
Ja selv under byggeperioden skulle man åbenbart kombinere mellem de forskellige firmaer, som åbenbart synes, det var nemmere at blande os ind i det istedet for selv at kontakte HC eller den anden involverede håndværker..
Og nu ringer HC hele tiden og spørger om den og den har været her. Så ring dag til håndværkeren selv, vi har faktisk også et arbejde at passe…